حرز بازاری

حرزهای موجود در بازار مدعی هستند که بر روی پوست آهو کتابت می شوند از موارد رعایت آداب حرز( طبق روایت باید حتماً باید از پوست آهو استفاده شود )  اما اگر پوست آهو را از نزدیک ببینید متوجه می شوید که پوست آهو ضخامت دارد و هر چقدر هم عملیات صیقل روی انجام شود، مانند حرزهای بازاری که حالتی کاغذی دارند نمی شود. لذا اگر شخصی از حرزهای بازاری استفاده کرده است و نتیجه ای دریافت نکرده است، یکی از علت های آن این است که طبق روایات باید این حرز روی پوست آهو باشد. حرز رضوی به صورت استاندارد و تحقیق و رعایت تمامی الزامات کافی از پوست آهو استفاده می کند که بسیار قطور تر از حرزهای موجود در بازار است و علت هم ضخامت پوست آهو می باشد.

حرز-کبیر-امام-جواد

آداب نوشتن حرز

نوشتن دعا، آداب دارد. از جمله این آداب درست نوشتن و خوانا بودن دعا هست. متاسفانه حرز های بازاری وقتی باز کنید، در مواردی به جای نوشتن دعا، فقط خط خطی کردن و برای نوشتن یک حرز موثر باید با دقت تمام کلمات نوشته شود تا اثر مطلوب را بگذارد.

نوشتن در روزهای مخصوص سعد، پرهیز از نوشتن در قمر در عقرب های آمادگی از جمله مواردی است که باید در نوشتن حرز به آن دقت کرد. حرز رضوی برای نوشتن هر کدام از حرزها، زمانی کافی می گذارد و لذا بر خلاف حرز های بازاری، تعداد محدودی سفارش قبول می کند.

بسیاری از حرزهای بازاری، با دست نوشته نمی شوند و نسخه چاپی هستند و نمی توان از آنها توقع اثر داشت.

دعای طلسم وسط حرز

در وسط حرز، دعای طلسم ای وجود داره که طبق روایات حتماً باید در یک خط نوشته شود اما متاسفانه برای اینکه از پوست کمتری استفاده شود و هزینه پایین بیاید در چند خط می نویسند و طلسم را خراب می‌کنند اما ما عینا طبق روایت می نویسیم.

حرز های بازاری موجود فقط حرز کبیر را نوشته اند در حالی که ما در یک پوست، حرز کبیر، حرز صغیر، طلسم امیرالمومنین و اسما الحسنی را می نویسیم که همه اینها برای حفظ و حراست نافع است مکمل اینها تربت سیدالشهدا می باشد که خاک نزدیک به قبر مبارک امام حسین(ع) می باشد که در وسط حرز قرار می گیرد.

قاب یا لوله نقره

برای قاب یا لوله نقره طبق روایت امام جواد می فرمایند: فضه غیر مغشوشه  یعنی نقره خالص باید دور حرز استفاده شود و روی اون حکاکی دعا شود اما متاسفانه این لوله های موجود در بازار فلز مخلوط با نقره هست که ناخالصی دارد اما برای رفع این مشکل، حرز رضوی اقدام به تهیه نقره کیلویی کرده و در کارگاه تولید تبدیل به ورق میشود و  بعد روی اون، دعا را با دست حکاکی می کنیم.

 

آیا نقره دور حرز ضروری هست و اگر نباشد مشکل دارد؟

بر طبق روایت  باید قسمتی از دعا روی نقره حکاکی شود و دوره حرز بسته شود و اگر نقره نباشد حرز و  دعا ناقص است.

 

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *