آداب حرز و تفاوت با حرز بازاری

نگارش حرز باید اصولی انجام شود و آداب حرز در آن رعایت گردد.

حرزهای موجود در بازار مدعی هستند که بر روی پوست آهو کتابت می شوند( طبق روایت حتماً باید از پوست آهو استفاده شود ).

اما اگر پوست آهو را از نزدیک ببینید متوجه می شوید که پوست آهو ضخامت دارد.

هر چقدر هم عملیات صیقل روی آن انجام شود، مانند حرزهای بازاری که حالتی کاغذی دارند نمی شود.

لذا اگر شخصی از حرزهای بازاری استفاده کرده است و نتیجه ای دریافت نکرده است.

یکی از علت های آن این است که طبق روایات باید این حرز روی پوست آهو باشد.

عین علی رومیزی

حرز رضوی

حرز رضوی به صورت اصولی و رعایت تمامی الزامات کافی از پوست آهو استفاده می کند که بسیار قطور تر از حرزهای موجود در بازار است و علت ضخامت آن هم، ضخامت پوست آهو می باشد.

آداب حرز و دعا

نوشتن دعا، آداب دارد. از جمله این آداب  درست نوشتن و خوانا بودن دعا هست.

متاسفانه حرز های بازاری وقتی باز کنید، در مواردی به جای نوشتن دعا، فقط خط خطی کردند.

برای نوشتن یک حرز موثر باید با دقت تمام کلمات نوشته شود تا اثر مطلوب را بگذارد و آداب حرز نویسی رعایت شود.

نوشتن در روزهای مخصوص سعد و پرهیز از نوشتن در  زمان قمر در عقرب  از جمله مواردی است که باید در نوشتن حرز به آن دقت کرد.

حرز رضوی برای نوشتن هر کدام از حرزها، زمانی کافی می گذارد و لذا بر خلاف حرز های بازاری، تعداد محدودی سفارش قبول می کند.

عطر حرم

اسلوب حرز

در وسط حرز، دعایی وجود دارد که طبق روایات حتماً باید در یک خط نوشته شود.

اما متاسفانه برای اینکه از پوست کمتری استفاده شود و هزینه پایین بیاید در چند خط می نویسند و طلسم را خراب می‌کنند اما ما عینا طبق روایت می نویسیم.

ما در حرزهای سفارشی به عنوان مکمل از تربت سیدالشهدا استفاده می کنیم که خاک نزدیک به قبر مبارک امام حسین(ع) می باشد که در وسط حرز قرار می گیرد.

برای قاب یا لوله نقره طبق روایت امام جواد می فرمایند: فضه غیر مغشوشه  یعنی نقره خالص باید دور حرز استفاده شود و روی آن دعا حکاکی شود.

اما متاسفانه این لوله های موجود در بازار فلز مخلوط با نقره هست که ناخالصی دارد.

اما برای رفع این مشکل، حرز رضوی اقدام به تهیه نقره کیلویی و 100 درصد خالص کرده و در کارگاه ذوب تبدیل به ورق می شود.

بعد روی آن، دعا با دست حکاکی می شود و دور حرز بسته می شود.

طبق روایت حضرت می فرمایند که به صورت نی دور حرز بسته می شود که دو طرف آن باز است که این مورد رعایت می شود.

طبق روایت که حضرت فرمودند قصب که به معنی نی است و باید دو طرف آن باز باشد.

نقره دور حرز

بر طبق روایت  باید قسمتی از دعا روی نقره حکاکی شود و دوره حرز بسته شود و اگر نقره نباشد حرز و  دعا ناقص است.

مطالب مرتبط:

5 دیدگاه ها

  • سلام
    یک سوال داشتم اینکه آیا نوشتن حرز و یا حجاب ائمه ع طبق آدابش توسط خود شخص مشکلی دارد یا نه؟
    به طور مثال حرز دفع سحر امیرالمومنین ع که با ای کنوش شروع شده و دارای طلسم هم هست آیا نوشتنش توسط خود شخص برای استفاده مشکل ساز نخواهد شد؟
    بنده در ایران نیستم و تهیه این حرزها برایم مشکل هست.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *