حرز امام جواد

تفاوت حرز بازاری با حرز سفارشی این است که معمولا در حرزهای بازاری آداب دعا در نوشتن رعایت نمی شود و بعضی از حروف و کلمات ناخوانا یا غلط نوشته شده یا ناقص است.

همچنین زمان نوشتن حرز طبق روایت نباید در زمان قمر در عقرب باشد.

قطعاً روند بازار به گونه ای است که همه روزه بیشتر از 200 تا 300 حرز آماده می کنند و بنابراین رعایت این آداب امکان نخواهد داشت.

آداب حرز سفارشی

همچنین شخص نویسنده باید یک سری از آداب مثل رو به قبله بودن، در هنگام دعا خواندن و با وضو بودن و اعمال مستحبی را رعایت کند.

اما در حرزهای بازاری معلوم نیست به چه صورت این مورد انجام می شود و آیا شخص فروشنده قابل اعتماد است یا خیر و بعید است این روند در بازار اجرا شود و معمولاً به افراد نا اهل و جاهل سپرده می شود.

که هیچ آشنایی با آداب دعا ندارند و حتی یک بار هم متن کتاب مهج الدعوات را ندیده اند.

حرز امام جواد

ما در حرز رضوی از افراد متقی و پرهیزگار را برای کتابت انتخاب می‌کنیم و از کاملترین نسخه بعد از تحقیق استفاده می کنیم.

همچنین در نوشتن طلسم و دعا و در اکثر موارد حتی افراد وارد هم اشتباه می‌کنند و در نوشتن این بخش و حروف عبری  آن قسمت را اشتباه می نویسند یا اینکه تعداد خطوط را کم می کنند.

اما در حرز سفارشی با وسواس کامل و با رعایت نکات انجام می شود.

از طرفی در وسط حرزهای سفارشی از تربت سید الشهدا استفاده می شود که به خاک قبر بسیار نزدیک است.

همچنین قسمتی از دعا باید روی نقره حکاکی شود و گرنه دعا ناقص است و از طرفی قالب حرز حتماً باید از نقره صد درصد خالص باشد و باید طبق متن روایت هر دو طرف حرز مثل نی باز باشد.

چرا که حضرت در روایت می فرمایند قصب که به معنی نی است.

اما در بازار شاهد هستیم که دعا را بدون نقره می‌فروشند یا نقره خالص استفاده نمی کنند.

ما به صورت اختصاصی کارگاه ذوب نقره داریم و بعد از ذوب نقره صد درصد خالص را به صورت ورقه ای در می‌آوریم و بعد از حکاکی با دست به دور حرز میپیچیم.

طبق فرموده امام حرز کبیر حتما باید به بازوی راست بسته شود نه به گردن لذا ما حرز را همراه با کیف چرم طبیعی با بالاترین کیفیت تقدیم شما میکنیم تا بتوانید با کیفیت بالا و بدون آزار و اذیت و با دوام بالا استفاده کنید.

طبق روایات برای تاثیر حرز باید روی پوست آهو یا بز حرز نوشته شود تا حرز اثر کند، لذا  ما سعی داریم تا از افراد مورد اعتماد پوست آهوی مرغوب تهیه کنیم.

حرز سفارشی مجموعه رضوی

ما حرز سفارشی را بعد از سفارش و به نیت شما شروع به تهیه می‌کنیم اما حرز های بازاری از قبل آماده شده است و به صورت فله فروخته می شود.

مطالب مرتبط

9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *