یکی از سوالات متداولی که از ما می‌پرسند این است که آیا برای بخت گشایی و ازدواج هم نزد اهل بیت راه حلی وجود دارد؟

شکی نیست بهترین راه، توسل به دامن اهل بیت است و درخواست از آنها. چرا که ازدواج یک امر الهی است و فراهم آوردن اسباب آن هم با خود ایشان است.

لذا در قرآن هم خداوند تاکید دارند که بنده من، تو ازدواج کن و رزق و روزی تو با من.

سوره احزاب

روایات در مورد بخت گشایی و ازدواج

اما در روایات کثیری راهکارهای دیگری هم آمده است که می توان به خواندن نماز جعفر طیار هر جمعه، استغفار، نوشتن سوره احزاب بر روی پوست آهو و آویزان کردن در منزل اشاره کرد.

الرّسول ( مَنْ قَرَأَ هَذِهِ السُّورَهْ وَ عَلَّمَهَا مَا مَلَکَتْ یَمِینُهُ مِنْ زَوْجَهْ وَ غَیْرِهَا،

أُعْطِیَ أَمَاناً مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ، وَ مَنْ کَتَبَهَا فِی رَقِّ غَزَالٍ وَ جَعَلَهَا فِی حُقٍّ فِی مَنْزِلِهِ کَثُرَتْ إِلَیْهِ الْخُطَّابُ،

طُلِبَ مِنْهُ التَّزْوِیجُ لِبَنَاتِهِ وَ أَخَوَاتِهِ وَ سَائِرِ قَرَابَاتِهِ وَ رَغِبَ کُلُّ أَحَدٍ إِلَیْهِ وَ لَوْ کَانَ صُعْلُوکاً فَقِیراً بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَی.

وَ قَالَ رَسُولُ اللهِ (مَنْ کَتَبَهَا فِی رَقِّ غَزَالٍ وَ تَرَکَهَا فِی حُقٍّ وَ عَلَّقَهَا فِی مَنْزِلِهِ کَثُرَتْ لَهُ الْخُطَّابُ لِحُرْمَتِهِ،

وَ رَغِبَ إِلَیْهِمْ کُلُّ وَاحِدٍ وَ لَوْ کَانُوا فُقَرَاءَ.

پیامبر(ص) فرمودند:

هرکس این سوره (سوره‌ی احزاب) را بخواند و آن را به افرادی که تحت حمایت او هستند مانند همسر و دیگران یاد بدهد،

از عذاب قبر در امان می‌ماند و هرکس این سوره را بر روی پوست آهو نوشته و آن را درون حُقّه­ای، داخل منزل خود قرار دهد، به اذن خداوند،

تعداد خواستگاران، نزد او افزایش می‌یابد و از او برای ازدواج با دختران، خواهران و سایر نزدیکان وی خواستگاری می‌کنند و همه کس به او میل پیدا می‌کنند، اگرچه او درویش و بینوا باشد.

و در جایی دیگر فرمود:

«هرکس، سوره‌ی احزاب را بر روی پوست آهو نوشته و آن را درون حُقّه­ای قرار داده و در منزل خود آویزان کند، تعداد خواستگاران برای خواستگاری از دختران خانواده وی افزایش می‌یابد و همه کس به آن‌ها میل پیدا می‌کنند، اگرچه درویش و بینوا باشند».

قال الصادق ( علیه السلام ) :

من کتابها فی رق طبی و جعلها فی منزله جاءت الیه الخطاب فی منزله و طلب التزویج فی بناته و اخواته و جمعی اهله و اقربائه باذن الله تعالی

روایت هم از امام صادق و هم از پیامبر وجود دارد که کسی که سوره احزاب را روی پوست آهو بنویسد و در خانه آویزان کند خواستگاران او زیاد می‌شود و میل و رغبت به او زیاد میگردد هرچند فقیر باشد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *