سوال مسابقه :

آیا حرز امام جواد علیه السلام را می توان به گردن آویخت؟ بله یا خیر . چرا؟

تمام هستی محضر خداست و تمامی ارکان و اجزای خلقت خداوند بر نظم و آداب خاص خود قرار گرفته است، هر چیزی آداب خاص خود را دارد و حرز امام جواد علیه السلام نیز دارای آداب خاصی می باشد که به آن آداب بستن حرز امام جواد علیه السلام گفته می شود. به عنوان مثال بدون طهارت و پاک بودن جسم نمی توان به آیات وحی الهی دست زد و باید حتما قبل از آن طهارت گرفت و با وضو و طیب و طاهر اقدام به لمس کردن این آیات نمود تا بتوان از برکات و الطاف آن نصیب شد.

همراه داشتن حرزها و ادعیه

به طور معمول حرزها و ادعیه ای که برای حفظ سلامت روح و روان و سلامت جسم و جان بشر از گذشته و به خصوص از ائمه علیهم السلام به جای مانده است باید به صورتی خاص و با آدابی خاص به همراه فرد باشد تا در تمام اوقات شبانه روز محافظ و مراقب شخص باشد، این دعاها و حرزها فقط در زمان اجابت مزاج معمولا از شخص دور می شوند تا به خاطر حرمت و تقدسی که در حروف و کلمات آن می باشد، خدایی نکرده موجب بی حرمتی و از بین رفتن برکات آن نشود.

ادعیه ای که همواره از ائمه معصومین نقل شده به دلیل اتصال آن بزرگواران به ذات اقدس الهی و وجود بسیاری از آیات و کلمات مقدسی که در آن به کار می رود باید حرمت نگه داشته شوند و از بی حرمتی و اعمال ناشایست نسبت به آنها پرهیز شود.

رعایت آداب حرز امام جواد (ع)

تمامی تلاش و کوشش ما در مجموعه بزرگ رضوی به این خاطر می باشد که بتوانیم در حد توان خود تمامی آداب و اصولی را که از کتب روایی و تاریخی ما به ما رسیده است را رعایت کنیم تا بتوانیم اثرات شگفت انگیز حرز امام جواد علیه السلام و تمامی ادعیه مبارک ادمه معصومین علیهم السلام  را نه تنها به ایرانیان و مسلمانان بلکه به تمام دنیا نشان دهیم، بسیاری از حرزهای بازاری که برای فروش و صرفا کسب درآمد به جای حرز اصلی به مردم نشان داده می شود، غلط های فراوان در نگارش، رعایت نکردن اصول بستن، رعایت نکردن طرز نگارش و بسیاری از موارد دارند که موجب می شود حرز دیگر اثری برای صاحب خود نداشته باشد در حالیکه ائمه ما علیهم السلام بی جهت و بدون پشتوانه الهی سخنی بر زبان نیاوردند و چیزی را توصیه نکرده اند.

حرز امام جواد (ع) را درست تهیه کنیم

تحقیقات شبانه روزی  ما در سالهای متمادی در مجموعه رضوی باعث شده است تا تقریبا تمامی آدابی را که برای بستن حرزها و دعا ذکر شده است به صورت موشکافانه و با دقت و وسواس خاصی مورد بررسی و پژوهش قرار دهیم و بتوانیم نیاز جوامع امروزی را به این امر مهم در یابیم و مطابق با روایات و احادیث ائمه علیهم السلام ادعیه از مردم رفع نیاز کرده و اهمیت دعا را در زندگی جوامع امروزی بیش از پیش نمایان کنیم. حاصل این تحقیقات مجموعه ای است که هدفش برطرف ساختن تمامی ابهامات و خرافات و همچنین ریشه کن کردن حرزهای بازاری و بی اساس است.

آداب بستن حرز امام جواد علیه السلام

همانطور که پیش‌تر بیان شد این دعای شریف غالبا به‌صورت گردنبند ودستبند استفاده می‌شود در حالیکه طبق فرموده امام جواد علیه السلام فقط باید به بازوی راست بسته شود ( علی عضده الایمن) . هنگامی که قصد بستن حرز جواد (ع) بر بازو را دارید برای بهتر و کامل‌تر نتیجه گرفتن از خاصیت حرز امام جواد علیه السلام  اول وضو بگیرید و سپس دو نماز دو رکعتی بخوانید؛ در هر رکعت پس از حمد، هفت بار «آیت الکرسی»، هفت بار آیه «شهدالله» (۱۸ سوره آل عمران)، هفت بار سوره مبارکه شمس، هفت بار سوره مبارکه لیل و هفت بار سوره اخلاص را قرائت کنید.نمازتان که به اتمام رسید دعا را به بازوی دست راست خودتان ببندید.

مطالب مرتبط

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

164 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *